Merkidentiteit heeft alles te maken met de bedrijfsproducten, het uiterlijk van de kantoren en de manier waarop de werknemers eruitzien en zich gedragen. Bedrijfskleding draagt bij aan het gevoel van saamhorigheid onder medewerkers. Kleine variaties in kleding kunnen helpen om verschillende teams en verschillende functies binnen het bedrijf te definiëren.
Professionaliteit
Het dragen van uniforme bedrijfskleding straalt professionaliteit uit. Klanten en bezoekers krijgen te midden van werknemers die bedrijfskleding dragen een gevoel zich te kunnen identificeren met de bedrijfscultuur om hen heen. Het is onmogelijk voor buitenstaanders om het gevoel van saamhorigheid te ontkennen in een omgeving waar de kleding van de werknemers de bedrijfsmissie symboliseert.
Bedrijfskleding zorgt voor teamspirit
Teams zijn groepen leden die gecoördineerd samenwerken om gemeenschappelijke doelen te bereiken. Het dragen van kleding die elk teamlid identificeert als deel van een afzonderlijke groep verhoogt de cohesie van de groep. Werknemers die een uniform dragen ontwikkelen een gevoel van solidariteit met collega’s wat teamwork bevordert.
Onderscheidende individuen
Uniforme bedrijfskleding minimaliseert persoonlijke factoren van privé levensstijl, cultuur van herkomst en uiterlijk vertoon. Wanneer de bedrijfskleding die de werknemers dragen een uniforme weerspiegeling is van het bedrijf en niet van het individu moedigt dit klanten aan om het bedrijf te zien als een efficiënte onderneming. Werknemers worden beoordeeld op hun prestaties, niet op hun uiterlijk. Wanneer bedrijven uniforme bedrijfskleding aanbieden kan dit de financiële lasten voor sommige van hun werknemers verlichten wat een belangrijk positief werknemersmoreel verder kan versterken.
Uniforme bedrijfskleding en perceptie vanuit de klant
Een recente studie van Harris Interactive toont aan dat uniformen niet alleen een positieve indruk maken op werknemers, ze kunnen ook de manier veranderen waarop klanten op uw bedrijf reageren. Uit het onderzoek bleek dat 65 procent van de zakelijke klanten vindt dat het zien van geüniformeerde werknemers een positieve invloed heeft op hun perceptie van het bedrijf.
Zes belangrijke punten om jou op weg te helpen bij de keuze van nieuwe bedrijfskleding:
- Bedrijfskleding moet comfortabel zijn omdat werknemers het een lange tijd zullen dragen.
- Het moet op maat gemaakt zijn voor de drager. Een goede pasvorm versterkt het vertrouwen van de werknemer.
- De materialen moeten zo worden gekozen dat ze lang meegaan en geen slijtage vertonen.
- Het materiaal moet ook afgestemd zijn op het soort werk dat de werknemer doet.
- Stijlvol en moderne bedrijfskleding zodat jouw bedrijf vooruitstrevend lijkt en openstaat voor verandering.
- Zorg ervoor dat de kleding opvallende eigenschappen heeft zodat het onderscheidend is t.o.v. de concurrent in de markt, waaronder het logo en de kleur.
FIER Bedrijfskleding zorgt voor trotse medewerkers en uitstraling naar klanten
FIER heeft alles in petto om bedrijfskleding aan te passen aan jouw huisstijl. Alle kleuren, prints, details, technieken en stoffen worden ingezet om eenheid te creëren intern en een passende uitstraling te hebben richting klanten.